• Customer Excellence

    Kijk door de bril van je klanten

Customer Excellence

Hoe moeilijk maken we het voor onze klanten? Deze vraag stel je jezelf misschien niet elke dag, maar is wel van groot belang wil je als onderneming relevant blijven. 

De consument heeft op vandaag een zeer grote keuzevrijheid en kan zelf – na het nodige opzoekwerk - beslissen waar, bij wie en via welk kanaal hij iets koopt. Daarnaast kunnen klanten via verschillende (digitale) kanalen feedback delen. Een slechte referentie is helaas sneller getypt dan een fantastische. Net daarom is het cruciaal om goed te begrijpen wat je klanten écht verwachten zodat je er proactief op kan inspelen. 
 
Deze verwachtingen veranderen echter voortdurend, net zoals de wereld rondom ons. Nu meer dan ooit, maken we de shift van een productgerichte economie naar een dienstgerichte economie, van offline naar de integratie van het digitale luik in ons dagdagelijkse leven. Wie koopt er vandaag nog een stapel DVD's wanneer je je kan abonneren op tal van streamingdiensten? 

Wanneer je organisatie de klant centraal stelt, past je aanbod zich automatisch aan aan met de noden van je klanten. Onderzoek toont dan ook aan dat klantgerichte ondernemingen meer waarde creëren (S&P 500 index) en uiteindelijk ook succesvoller zijn. Dat is Customer Excellence. 

Onze Customer Excellence (CX) adviseurs ondersteunen je graag op 3 domeinen:

  • Onderzoek en meten
  • Cultuur
  • Design