• The way to the New Normal…

    “Never let a good crisis go to waste” (W. Churchill)

De BDO-weg naar de ‘New Normal’

Hou controle over de coronacrisis en bereid je voor op de periode erna. Vandaag staan disruptie en uitzonderlijke uitdagingen centraal. Morgen is dat de ‘New Normal’. 

Reageer vandaag, denk aan morgen

Sommige organisaties focussen op het managen en overleven van de COVID-19-crisis op korte termijn. Andere proberen de onzekere situatie zo goed mogelijk te analyseren en toekomstige scenario’s te anticiperen. Ze denken na over hun positionering en organisatie wanneer de crisis achter de rug is en zowel het professionele als maatschappelijke leven herneemt.  

The New Normal

De ‘New Normal’ na de crisis zal fundamenteel verschillen van wat we gewend zijn. Het is voor iedereen duidelijk dat de impact enorm zal zijn. Niemand kan zeggen hoe lang de crisis nog zal duren, hoe ernstig de recessie zal zijn of hoe lang het herstel op zich zal laten wachten. Wel weten we dat wat we aan het eind van de tunnel zullen vinden, niet zal lijken op het ‘normaal’ dat we kenden. 

Maak een plan

We moeten allemaal een gepast toekomstplan ontwikkelen in termen van strategie en processen, en onze ‘business as usual’ fundamenteel herdenken. In deze context weten we dat jullie, onze klanten, een antwoord moeten vinden op vele vragen om deze crisis te doorstaan en er zelfs sterker uit te komen: 

  • Hoe bescherm ik mijn werknemers en stel ik mijn klanten en mijn stakeholders gerust tijdens de heropstart van mijn activiteit? 
  • Hoe zorg ik ervoor dat ik de impact van COVID-19 op mijn resultaten goed kan analyseren? 
  • Hoe kan ik de gepaste financiële maatregelen nemen en het beheer van mijn kosten optimaliseren? 
  • Hoe kan ik mijn strategie aanpassen, rekening houdend met de impact van COVID-19 en de uitdagingen waar mijn klanten en stakeholders voor staan na de crisis? 
  • Hoe kan ik een digitale transformatie implementeren om op nieuwe en betere manieren met mijn klanten, burgers of werknemers interactie aan te gaan? 
  • Hoe pas ik alle sleutelelementen van mijn operationeel model aan (klantensegmentatie en service delivery, processen en systemen, organisatiestructuren en -beheer, personeelsplanning, …)?

Reageer op de ‘New Normal’

Deze crisis daagt alle organisaties uit om hun manier van werken te herdefiniëren en zich klaar te stomen voor de ‘New Normal’. Zowel hun beleid, de te nemen maatregelen alsook het operationeel model dat ze implementeren, zullen fundamenteel anders zijn, of het nu gaat om een grote corporate onderneming, een dynamisch familiebedrijf of een overheidsorganisatie. Net zoals we er voordien voor jou waren, staan we na de COVID-19-crisis opnieuw klaar als je vertrouwde partner en gids om samen de toekomst voor te bereiden. Het zal geen makkelijke opdracht zijn, maar je kan op ons rekenen. Net als voordien, bieden we je pragmatische oplossingen voor specifieke uitdagingen met duurzame resultaten. Dat is ons engagement naar onze klanten! 

Ontdek hier wat we voor jou kunnen doen als grote onderneming, als  dynamisch familiebedrijf of als overheidsorganisatie.