• Strategy & Business Model

    “Ik zie de waarde van mijn business.
    Mijn klanten ook. Alleen, ik slaag er
    nog niet of niet meer in om de waarde te vertalen in duurzame financiële resultaten.”

Strategy & Business Model

Met een sterk idee alleen verovert u geen (nieuw) marktaandeel. Dat beseft elke ondernemer wel. Een bedrijf wordt (en blijft) zelden duurzaam succesvol zonder een duidelijke visie, missie, strategie en actieplan. Wilskracht en enthousiasme zijn sterke drijfveren. Maar niet voldoende leert de praktijk bij de meest uiteenlopende bedrijven wereldwijd. Met de hulp van onze experten neemt u afstand. Ze helpen u het grote geheel zien, klaarheid scheppen in uw ambities en concrete doelstellingen formuleren. Gedaan met vruchteloos zoeken naar het juiste model.

Visie getuigt van leiderschap. Een duidelijke strategie motiveert de medewerkers. Geeft richting, focus en biedt houvast. Vertrouwen ook. Alle neuzen in dezelfde richting neutraliseren bovendien tegengestelde krachten. Daarom is het ook zo belangrijk dat de visie en strategie geen top-down verhaal vormen. Uw succes steunt in grote mate op de input en het draagvlak van iedereen in de organisatie. Uw mensen vormen de spiegel van uw onderneming, en omgekeerd. Vraag het maar aan onze experten.


Drie pragmatische stappen

Samen met u en de medewerkers van het bedrijf of organisatie maken onze strategische consultants uw strategie tastbaar en – belangrijker nog – haalbaar. Als echt betrokken experten volgen ze drie stappen, op maat en bovenal pragmatisch. Stellen ze onversneden de juiste vragen om samen met u en uw team de (nieuwe) richting te bepalen. Om uw bedrijf dankzij de juiste focus en een duidelijk DNA opnieuw op kruissnelheid te krijgen.

De strategie duidelijk bepalen

  • Wat is uw bestaansreden? Welke waarde biedt u, en op welke manier?
  • Is het tijd om uw businessmodel te aligneren met de nieuwe realiteit (redesign van uw organisatie)?
  • Hebt u uw kritieke succesfactoren bepaald?
  • Wat is uw echte streefdoel? Waar wilt u heen, op welke termijn?

De strategie-implementatie

  • Is er een duidelijk implementatieplan opgemaakt?
  • Is er een communicatieplan voor alle belanghebbenden?
  • Weet elke medewerker op welke manier hij of zij kan bijdragen tot het implementeren van de strategie?
  • Moet er al tussentijds worden bijgestuurd?

De strategie-evaluatie

  • Vormt de strategie een echte oplossing voor de problemen en uitdagingen?
  • Werden de beoogde acties bereikt (tijd, middelen, duurzaamheid)?
Loading...