BDO wil de verbondenheid tussen eigen medewerkers en klanten – en uiteraard ook tussen klanten onderling – stimuleren. Wat is er dan beter geschikt dan een vakkundig georganiseerde netwerkactiviteit, waarbij de aanwezigen elkaar ontmoeten en zakelijke ideeën uitwisselen?
“Vanuit onze organisatie willen we echter nog een stapje verder gaan, weg van de platgetreden paden op het vlak van networking”, aldus Max. “Vanuit onze ambitie om een New Way of Networking te ontwikkelen, gingen we op zoek naar creatieve formules om interne en externe stakeholders met elkaar te laten connecteren. Op een meer organische manier ook, in een informele setting en met aandacht voor persoonlijke interesses. En dus weg van het transactionele en het klassieke uitdelen van visitekaartjes.”
De voorbije maanden bleken sport en cultuur de ideale kanalen om medewerkers en klanten dichter bij elkaar te brengen. “In juni van dit jaar nodigden we klanten en collega’s uit voor een ‘Night at the Museum’ in het recent vernieuwde Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen”, blikt Max terug. "En in juli zette BDO Belgium mee haar schouders onder het gloednieuwe ‘Buenas Open’-padeltornooi dat in Kontich georganiseerd werd. Beide events bleken een schot in de roos te zijn, waarbij de aanwezigen elkaar op een informele manier leerden kennen. Die ontspannen aanpak viel enorm in de smaak.”
Wat gebeurt er als we het KMSKA een avond reserveren voor eigen medewerkers, klanten en hun partners, om samen van een topcollectie beeldende kunst te genieten? Dan ontstaat een unieke avond met een perfecte mix van cultuur met hoofdletter C en nieuwe connecties. “We boden alle bezoekers de kans om op eigen tempo te genieten van de aanwezige kunstwerken. Na afloop voorzagen we een walkingdinner receptie met hoogstaande catering. En wat bleek? In die setting van ‘georganiseerde chaos’ kwamen boeiende nieuwe contacten tot stand. Bij een hapje en drankje werden die gesprekken op een aangename manier afgerond. Die avond in juni bleek zo succesvol dat we deze maand een nieuw museumbezoek voorzien.”
Ook de sportfanaten bij BDO Belgium – zowel medewerkers als klanten – kwamen onlangs volop aan hun trekken. “BDO Belgium is immers medepartner van het vierdaagse ‘Buenas Open’-padeltornooi”, bevestigt Max. “Dit nieuwe sportevent werd gelanceerd door drie jonge Antwerpse ondernemers. Zij zijn ervan overtuigd dat dit tornooi een ideaal platform kan zijn om mensen uit de businesswereld letterlijk te doen bewegen – met focus op een gezonde leefstijl – en in contact te brengen met elkaar. Vanuit BDO geloven we mee in die ambitie.”
De ‘Buenas Open’ vond plaats van 6 tot en met 9 juli. Max licht toe: “Op een van de vier tornooidagen – meer bepaald tijdens het B2B-event – speelden we zelf enkele leuke wedstrijden, waarbij de teams ofwel volledig uit klanten samengesteld waren, ofwel een mix waren van collega’s en klanten. ’s Avonds genoten we samen van een walkingdinner en afterparty als beloning voor de sportieve inspanningen. Dit zorgde voor een ontspannen sfeer, verbondenheid en inspirerende momenten. Na dit tornooi kregen we van heel wat klanten positieve feedback, met ook lof voor de organisatoren. Dit bewijst dat padel connecteert.”
Max is ervan overtuigd dat BDO Belgium zal blijven investeren in creatieve New Way of Networking-events, zodat medewerkers en klanten op een verfrissende manier met elkaar kunnen kennismaken. “Met een originele aanpak willen we interactie blijven stimuleren en mooie ervaringen mogelijk maken. Events als KMSKA en Buenas Open zijn trouwens ook ideaal om als collega’s nog beter met elkaar te connecteren. Als we van elkaar goed weten waarmee we bezig zijn, slagen we erin om onze klanten extra goed te adviseren in de uitdagingen die ze willen aanpakken.”

