Naast de traditionele expertises zoals accountancy, zet BDO steeds meer in op een breed aanbod van consultancy. Om zo bedrijven van A tot Z te kunnen bijstaan in allerlei vraagstukken, op een innovatieve manier. In juni nam BDO daarom nog een participatie in de energiespeler Odot, nu volgt een participatie in de gespecialiseerde brand consultant Pavlov. Het branding agency werd in 2016 opgericht door ervaren merkstrategen Michaël en Stef Verbeeck en is gespecialiseerd in uitdagingen rond merkstrategie zoals positionering, klantbeleving, merkcultuur en merkidentiteit.
“We merken dat bedrijven niet altijd goed weten hoe ze van een merk een waardevol asset maken voor hun onderneming”, geeft Peter Van Laer, CEO BDO Belgium, aan. “Bij herstructureringen bijvoorbeeld zien we dat de juiste positionering van een merk kan bijdragen tot het succes. Verder merken we bij overnametrajecten dat bedrijven veel vragen hebben rond de positionering, cultuur, customer experience en de eventuele rebranding die gepaard gaan met zo’n operatie.”


Bedrijven zijn steeds meer bezig met strategische denkoefeningen rond hun merkidentiteit en -cultuur. “Uit onze Bedrijvenbarometer blijkt dat de verdere uitbouw van hun merk en positionering in de top 5 van investeringsplannen staat bij onze bedrijven”, aldus Peter. “We zijn dan ook blij dat we hen hierbij samen met Pavlov zullen kunnen ondersteunen.”
“Die symbiose werkt in twee richtingen”, vult Stef Verbeeck van Pavlov aan. “Onze klanten erkennen hoe bedrijfs-kritisch hun merk is en welke impact een solide merkstrategie heeft op aspecten als sales, communicatie en HR. Een sterk merk maakt dingen mogelijk, en net als BDO assisteren we onze klanten vooral op momenten van groei en transformatie.” Dankzij de kapitaalinjectie én de complementaire expertise van BDO is Pavlov vanaf heden in staat een nog beter onderbouwd en diepgaander advies te bieden.
Pavlov is een onafhankelijke nicheconsultant in branding met uitvalsbasis in Antwerpen. Vanuit het geloof dat sterke merken dingen mogelijk maken, adviseert het team van experts diverse klanten (van start-up en KMO tot enterprise en overheid) omtrent merkstrategie, klantbeleving, merkcultuur, merkidentiteit en tactische communicatie.