Mis de verlengde deadline van 10 november 2026 voor de transfer pricing "local file" (275 LF) niet
Mis de verlengde deadline van 10 november 2026 voor de transfer pricing "local file" (275 LF) niet
Belgische vennootschappen en Belgische vaste inrichtingen die deel uitmaken van een multinationale groep moeten onder bepaalde voorwaarden een "local file" (275 LF) indienen.
Deze transfer pricing documentatieverplichting geldt wanneer dergelijke groepsentiteiten één van volgende drempels overschrijden in het jaar voorafgaand aan het te rapporteren jaar:
De oorspronkelijke indieningsdeadline van 30 september 2026 werd uitzonderlijk verlengd tot 10 november 2026. De Belgische fiscus heeft deze verlenging toegekend omdat belangrijke IT-aanpassingen worden doorgevoerd om een nieuwe XML-tool voor de opmaak en indiening van formulier 275.LF beschikbaar te maken. Deze tool zal ten vroegste eind september 2026 beschikbaar zijn, waardoor belastingplichtigen en hun vertegenwoordigers meer tijd krijgen om aan de nieuwe vereisten te voldoen.
Het formulier 275.LF mag daarom afzonderlijk worden ingediend tot 10 november 2026, zonder dat er een belastingverhoging of administratieve sanctie wordt opgelegd uitsluitend wegens deze uitgestelde indiening.
Onze transfer pricing experten staan ter beschikking om jouw onderneming hierbij te assisteren. Aarzel niet om contact op te nemen met Charlotte Broekaert, An Gijsbregts of Katrien Salomez.
- Een totaal van 50 miljoen € aan bedrijfs- en financiële opbrengsten met uitsluiting van de niet-recurrente opbrengsten
- Een balanstotaal van 1 miljard €
- Een jaargemiddelde van minstens 100 voltijdse equivalenten in het personeelsbestand
De oorspronkelijke indieningsdeadline van 30 september 2026 werd uitzonderlijk verlengd tot 10 november 2026. De Belgische fiscus heeft deze verlenging toegekend omdat belangrijke IT-aanpassingen worden doorgevoerd om een nieuwe XML-tool voor de opmaak en indiening van formulier 275.LF beschikbaar te maken. Deze tool zal ten vroegste eind september 2026 beschikbaar zijn, waardoor belastingplichtigen en hun vertegenwoordigers meer tijd krijgen om aan de nieuwe vereisten te voldoen.
Het formulier 275.LF mag daarom afzonderlijk worden ingediend tot 10 november 2026, zonder dat er een belastingverhoging of administratieve sanctie wordt opgelegd uitsluitend wegens deze uitgestelde indiening.
Onze transfer pricing experten staan ter beschikking om jouw onderneming hierbij te assisteren. Aarzel niet om contact op te nemen met Charlotte Broekaert, An Gijsbregts of Katrien Salomez.