Locasix

Doordacht bouwen aan groei

Nicolas Six, de CEO van Locasix, bekijkt ondernemen door een eerder filosofische bril. Voor hem is Locasix een gezamenlijk project. Meer een middel om iets zinvols te bereiken dan een doel op zich. Wat hij belangrijk vindt? Bouwen aan een cultuur waarin iedereen elkaar kan vertrouwen en waarin groei te danken is aan tevreden werknemers die als één team werken.  
 

Groeien door de jaren heen 

Als toonaangevende verhuurder van allerhande uitrusting reikt Locasix bedrijven in de bouw en de industrie al tientallen jaren handige oplossingen aan. Alles begon in 1954, toen de grootvader van Nicolas afgedankte militaire apparatuur begon te verkopen. Ruim twintig jaar later, in 1978, stuurde Nicolas’ vader Luc het bedrijf een andere richting uit. Voortaan verhuurde Locasix bewoonbare modules voor op bouwwerven. Vandaag is het bedrijf een toonaangevende speler in Wallonië, met een jaarlijkse omzet van meer dan 8 miljoen euro. 

Verantwoordelijkheid opnemen

Nicolas ging eind jaren 1990 bij het familiebedrijf aan de slag, als arbeider. In 2014 nam hij de fakkel over als CEO. Met eerdere ervaringen als ondernemer in de achterzak vormde hij Locasix om tot een bedrijf waar jonger talent een kans krijgt, in een cultuur van voortdurende verbetering. Volgens Nicolas is de gestage groei van Locasix te danken aan het feit dat hij zich omringt met gedreven mensen, luistert naar feedback en altijd openstaat voor nieuwe ideeën. 

Klant is koning

Locasix bedient klanten in uiteenlopende sectoren, van fabrieken en scholen tot festivals en ziekenhuizen. Aan de term ‘container’ hangen stereotypes vast die sommige mensen misschien afschrikken, maar daar hebben de bewoonbare modules van Locasix niets mee te maken. Het zijn goed verlichte en geïsoleerde woonruimtes die klanten op prijs stellen. Locasix biedt praktische en betrouwbare oplossingen – of dat nu als tijdelijk onderkomen tijdens bouwprojecten is of om in te spelen op dringende situaties. 

Duurzaam, maar met gezond verstand

locasix





Als het op duurzaamheid aankomt, verkiest Nicolas een nuchtere aanpak. Concrete acties boven slogans, dat is zijn motto. Locasix recycleert dan ook de helft van zijn modules en gebruikt materialen met een kleinere ecologische voetafdruk. 

Voor Nicolas begint duurzaamheid thuis: “Neem eerst zelf je verantwoordelijkheid en inspireer dan anderen om hetzelfde te doen.” 

Hulp nodig om je bedrijf duurzaam te doen groeien?

Vraag een van onze BDO-experts om een strategie op jouw maat.

Dit artikel maakt deel uit van onze 10-delige reeks rond duurzaam ondernemen binnen familiebedrijven. In ons boek ‘Huis van vertrouwen’ delen 10 inspirerende familiebedrijven hun verhaal en blik op de toekomst. 

Om de verdere groei van Locasix te realiseren, staan de experten van BDO het bedrijf bij met onze multidisciplinaire expertise.