Uitdaging
Het hoofddoel was om tegen 2028 een glasvezelnetwerk in Vlaanderen op te leveren. Om dit te behalen wilde het bedrijf in eerste instantie de blauwdruk van een Nederlands zusterbedrijf gebruiken om dit netwerk eenvoudig op te starten en op te schalen.
Nochtans, omdat de Vlaamse en Nederlandse context echter veel verschillen op het vlak van nutsvoorzieningen, zou het noodzakelijk geweest zijn om alle operationele processen te herzien, zelfs voordat het bedrijf aan de slag ging. Bijgevolg kon het bedrijf zijn beloften aan zijn aandeelhouders niet nakomen, mede door een groot gebrek aan controle bij veel onderaannemers en een gebrek aan maturiteit in de organisatie.
Door deze elementen nam de druk om te leveren toe, wat resulteerde in een toename van werkdruk, frustratie en een groot personeelsverloop.
Om deze situatie te voorkomen, zijn we snel aan boord gekomen en konden we bepaalde onvolkomenheden verhelpen. Dankzij de steun van onze experts en om de ambities te slagen, moest het bedrijf professioneler worden: evolueren in de richting van een weider verspreide met goed gestructureerde processen en een hogere mate van kwaliteit.