Innovation Lab

Niemand kan de toekomst voorspellen. Toch moeten bedrijven zich voorbereiden om relevant te blijven. Pionier jij al in innovatie?

Pioniert jouw organisatie met innovatie? 

De bedrijfswereld verandert almaar sneller, waardoor ondernemingen onder zware druk komen te staan. Nieuwe producten vervangen ‘oude’, voor hun levensduur voorbij is. Succesvolle bedrijven raken in een hoek gedrukt door ‘nieuwkomers’. Een grote misvatting hier is: we zien verandering nog te vaak als een risico, te weinig als een kans.  

Dus: hoe breng je zelf succesvolle verandering, innovatie teweeg? Wel, tijdens een tweedaagse workshop: InnovationLab. Samen met specialisten van BDO en TomorrowLab stel je strategische doelen op en teken je een praktische, haalbare roadmap uit om ze te bereiken. 

Hoe BDO kan helpen

Veranderen het gedrag en de verwachtingen van je klant? Dan moet je je businessmodel in vraag durven te stellen. Wij geven je daarvoor het eerste duwtje in de rug.

Op het einde van de tweedaagse workshop onderwerpen we je strategisch plan, nieuwe inzichten en ideeën aan een grondige realitycheck. 

Creëer een eenvoudigere, efficiëntere en futureproof organisatie, met innovatieve plannen ondersteund door BDO Advisory.

Onze Innovation Lab diensten

  • Almaar meer Belgische bedrijven moeten toekomstgericht denken. Zich op de toekomst voorbereiden met direct inzetbare strategische modellen zoals het Business Model Canvas en Scenarioplanning. 
    Alleen is dat geen gemakkelijke oefening. Veel organisaties weten dat ze moeten innoveren en toekomstgericht denken, maar ze komen er gewoon niet aan toe, wegens tijdgebrek en operationele bekommernissen. Ze hebben een inspirerend duwtje in de rug nodig om echt van start te gaan. BDO Advisory geeft jou dat duwtje.
Dat inspirerend duwtje, om je aan het innoveren te zetten, geven we tijdens een tweedaagse workshop in het BDO InnovationLab op de Living Tomorrow-campus. Hoe kunnen de markt en je organisatie eruitzien in 2030? Welke stappen kan je vandaag nemen om je op die toekomst voor te bereiden?  
Tijdens de workshop beantwoordt je management tal van vragen, samen met de experts van BDO en TomorrowLab, zoals: 
  • Wat zijn de gevolgen van digitalisering voor je bedrijf en sector? 
  • Wat maken nieuwe technologieën voor je mogelijk en wat doen je concurrenten? 
  • Zullen je producten en markten op de langere termijn aantrekkelijk blijven? 
  • Moet je je businessmodel aanpassen, om je marktpositie tegenover concurrenten te behouden en winst te blijven maken? 
  • Hoe kan je meer uit data halen? Maken data überhaupt al deel uit van je businessmodel? 

In het eerste deel: 
  • … onderzoeken we de impact van algemene trends (zakelijk, sociodemografisch, economisch en technologisch) op jouw sector en organisatie. 
  • … ontwikkelen we scenario’s over hoe je organisatie naar het toekomstige businessmodel kan evolueren. 
  • … bepalen en prioriteren we een aantal strategische initiatieven. 

Na een grondige voorbereiding werken we die strategische doelstellingen verder uit tijdens het tweede deel van de tweede dag. 
  • Daarbij kunnen we het onder meer hebben over de uitrol van technologische innovatie, bijvoorbeeld met use cases en best practices in vergelijkbare organisaties. 
  • Daarna onderwerpen we je strategische plan, nieuwe inzichten en ideeën aan een grondige realitycheck. 
  • We onderzoeken hoe haalbaar ze zijn. Financieel en technologisch, maar ook met je bestaande personeel, kennis, vaardigheden en ervaring. 
  • Tot slot gieten we al onze bevindingen in een werkbaar strategisch plan en stappenplan. 

 
  • Na onze tweedaagse workshop zie je gegarandeerd innovatieve uitdagingen. Maar weet dat je als organisatie altijd kan rekenen op de verschillende BDO Advisory Services. Daarmee bieden we je de nodige ondersteuning, om je innovatieve plannen concreet te maken.  

Neem contact op met onze Innovation Lab experten

We staan klaar om je te ondersteunen in je bedrijfstraject, ongeacht de uitdaging of nieuwsgierigheid.
Onze experts zullen je bijstaan en al je vragen beantwoorden.